חולות ניצנים, ירידה בדיונה
חולות ניצנים, ירידה בדיונה (צילום: יפתח שרעבי)

נהיגה בחול
נהיגה בחול יש להוריד אויר מגלגלי הרכב (לא כולל הגלגל הרזרבי) ללחץ של 18-12 P.S.I בחירת נתיב התקדמות: לכל דיונה צלע תלולה וצלע מתונה המושפעות מכווני הרוחות, באזורנו רוב הרוחות דרום מערביות לפיכך כיוון ההתקדמות האופטימלי הוא מדרום לצפון. לכל דיונה מעבר נמוך בו אנו שואפים לחצות יש להימנע מעליה על שיחים היות ושורשי השיחים עוצרים תלולית חול המהווה מלכודת לכל רכב, וחשוב מכך על מנת למנוע נזק לחי ולצומח. שילובי העברה: רכב בעל גיר ידני: 4X4 L והילוכים גבוהים (3-4) או 4X4 H והילוכים נמוכים(1-3) הכל בהתאם לסוג הרכב וכוח המנוע. רכב אוטומטי : 4X4 L + "דרייב" רכב בעל משקל נמוך ומנוע חזק יעדיפו 4X4 H, ובכל מקרה יש להימנע מהעברת כוח מוגזמת לגלגלי הרכב אשר תגרום להתחפרות. מתלולים יש לרדת ב4X4 L והילוך נמוך תוך בלימת מנוע מרבית ושימוש מועט אם בכלל בדוושת הבלם. יש לצבור תנופה מספקת לפני עליות תוך הקפדה על כיוון עליה בניצב לדיונה. יש להצטייד בציוד חילוץ כגון רצועת גרירה שקלים, כננת, מדחס לניפוח צמיגים וכל המרבה הרי זה משובח (וכמובן בסלולארי) בסיום הנסיעה מומלץ לשטוף את מכלולי הרכב התחתונים במים.

פורסם ביום שני, 7 בינואר 2002

תגובות
תאריך שם תגובה
ראשון, 23 ביולי 2006 15:26יפתח משלתשמעו לי אם אתם יוצאים לדיונות באשדוד:
1-תורידו אויר ל-10 למה אתה תישקעו שם בקלות.
2-נסיעה מהירה ולא בסללום כי האוטו יתהפך.
3-שאתם עושים עליות( ויש שם המון עליות חדות וקשות) אל תיסעו בשיפוע!!!
4- אל תיכנסו למצבים שאתם לא יודעים איך אתם יוצאים מהם.

נ.ב-הדיונות של אשקלון גם טוב..
תאמינו לי הורדנו בהתחלה ל-20 עם דיסקברי 3 ושקענו.
תורידו ל-10 אל תפחדו מקסימום אתם מפחדים קחו איתכם באוטו קומפרסור ואתם יוצאים מזה.
ראשון, 24 ביולי 2005 21:29אלישע פרוינדהנה מה שלמדתי על בשרי (ורכבי) במהלך הטיול האחרון שבו "בילינו" זמן רב בדיונות של קיסריה.
1. בחרתי מסלול ללא חריצים שהותירו רכבים אחרים
2. שילבתי ל H ו DRIVE
3. נסעתי במהירות גבוהה (אך לא גבוהה מדי)
4. שמרתי על מהירות קבועה לכל אורך המסלול
5. לא עצרתי בשום מקרה עד שהגעתי לירידה.
6. נמנעתי מפניות חדות

תאמינו או לא, חציתי את הדיונות בקלות, ללא צורך בהוצאת אוויר מהצמיגים.

תגובות  גרסת הדפסה  שלח לחבר